Sidste HTM-konkurrence i klasse 1

I dag har Molly og jeg været til HTM-konkurrence i Sorø arrangeret af Border Collie-klubben - et superhyggeligt og veltilrettelagt arrangement.
Inden vi tog af sted, havde jeg besluttet at uanset resultatet, ville dette blive vores sidste Freestyle-konkurrence i klasse 1 - efteråret og vinteren skal bruges på at træne klasse 2 programmet og tage færdighedsprøve 3 samt titelprøven, og på at træne Selma, både grundlæggende, men primært i spor, og forhåbentlig når vi en 3 timers prøve, inden sæsonen slutter.

Efter sidste konkurrence på Garbogaard, hvor jeg valgte at løbe ud af ringen med Molly, fordi hun var så trykket, var jeg noget mere nervøs i dag end ellers. Resultatet var jeg fløjtende ligeglad med, men det var vigtigt for mig, at Molly fik en god oplevelse, og at vi fik sluttet af på en god måde, inden vi holder pause.
Og det gjorde vi! Alt gik supergodt! Jeg var meget obs på at have rigtig god kontakt med Molly hele vejen ind i ringen, og jeg brugte et par sekunder mere i startpositionen end ellers, før jeg meldte klar, da jeg ville være helt sikker på, at Molly både var med mig, men mest at alt at hun var tryg ved det - og det var hun, så jeg meldte klar, og både øvelser og timing sad i skabet. Kun kysset til sidst glippede, men det gjorde ikke spor, for vi gjorde noget, der var vigtigere: Ringen var større end beregnet, hvilket betød, at vi ikke kom hele vejen rundt i follow, da jeg i stedet valgte at bruge så meget af ringen som muligt. Derfor kom Molly ind i slutpositionen på min højre side og ikke venstre som vanligt, hvilket betød, at kysset skulle være på højre kind, og der er hun ikke vant til, men ellers var slutpositionen fin, og vi skal fremover huske at generalisere øvelserne lidt bedre.

Vi vandt klassen med 26,5 point og fik 5 Q-point, altså har vi opnået 23 Q-point i klasse 1, og dermed er vi ude af klassen og må ikke stille op der længere.
Jeg fik følgende dommerkommentarer, hvilke passer godt overens med min egen oplevelse:
  • Udførelse:
    • Rigtig flot! Præcis timing, super udførelse, flot start - 9,0 (Jette Porter)
    • Smukt og fokuseret, den sad lige i skabet, kun en enkelt misser, såvidt jeg kunne se - 9,0 (Lizza)
    • Super flot!!! Super skarp - i klasse 2 med jer!!! - 9,1 (Anja)
  • Sværhedsgrad/Indhold:
    • Meget flot for klassen - 8,9 (Jette Porter)
    • Fint til klassen, godt flow i tilrettelæggelsen, relevante tricks - 8,2 (Lizza)
    • Flot - 8,5 (Anja)
  • Musik og fortolkning:
    • Superfint - 9,0 (Jette Porter)
    • "When I shake hands with you" - kan du evt. fortolke på det også? Det er ikke en mangel, bare et forslag - 8,5 (Lizza)
    • Mega flot! 2 x kuldegysning - 9,2 (Anja)
Superflotte kommentarer, som jeg er yderst tilfreds med, og jeg synes i dén grad, vi sluttede klasse 1 af med manér - nu går vi i skarp træning med klasse 2 programmet, så vi er klar i 2017. Men inden da står den lige på træning til færdighedsprøve 3, som vi går op i på søndag.



Kommentarer

Populære opslag