Sportræningsplan 2

Så er den næste sportræningsplan for Selma er på plads, og jeg har igen valgt ikke at bryde det ned i enkelte træningspas, men bare i 3 ugers planer.

Jeg vil dog lige starte med at evaluere den gamle træningsplan, som vi er færdige med lige om lidt:

Mit mål for om 3 måneder er, at Selma kan gå 1000 m/20 t - dermed ikke sagt, at hun skal være klar til at stille på prøve om 3 måneder, men det er målet, at vi er på den distance og den liggetid 1.januar 2017. Det betyder, at følgende skal trænes:
  • Wiedergange
  • Opstart i kasse
  • Markeringer
  • Længde
  • Liggetid

Målet med at kunne gå et 1000 meter langt spor, der har ligget minimum 20 timer, er nået - så langt, så godt!
Og det ER bestemt godt: Jeg er meget stolt af min lille, sorte powerprinsesse ✰ Tænk at hun allerede er så dygtig i en alder af bare 8 måneder ✰ Supersejeste, lille SuperSelma ✰
Wiedergangene er vi godt i gang med, og det går til tider rigtig godt, andre gange går det knapt så godt, men udvikling har der bestemt været.
Markeringerne er vi desværre ikke kommet i gang med.

Det var været en supergod måde at arbejde med mine målsætninger på, så der er ingen tvivl om, at jeg vil fortsætte med at lave sportræningsplaner for Selma i fremtiden.
Eftersom jeg ikke arbejder hen mod noget specifikt mål på sporet med Molly, laver jeg ikke sportræningsplan for hende.


Collage fra dagens asfaltspor


Sportræningsplan 2 - Selma:

Mit mål for om 3 måneder er, at Selma er klar til en 400 meter/20 timers prøve. 

For at blive det, skal vi træne følgende:

  • Systematik i kassen
  •  Markeringer
  • Wiedergange
  • Motivation på asfalt
  • Større præcision på asfalt
  • Forstyrrelser
  • Større søgeradius/mere rem mhp selvkorrektion
 
Uge 1-3 (2/1-22/1-2017):
  • Motivation på asfalt
  • Præcision på asfalt
  • Større søgeradius/mere rem
  • Sideløbende markeringer

Uge 4-6 (23/1-12/2-2017):
  • Systematik i kassen
  • Større søgeradius/mere rem
  • Sideløbende markeringer 
  • Jeg har tilføjet et punkt: Zigzag mhp præcision og nedsat tempo

Uge 7-9 (13/2-5/3-2017):
  • Wiedergange
  • Større søgeradius/mere rem
  • Sideløbende markeringer

Uge 10-12 (6/3-26/3-2017):
  • Forstyrrelser
  • Større søgeradius/mere rem
  • Sideløbende markeringer
  • Jeg har tilføjet et nyt punkt: Større kasser mhp at sætte tempoet ned





Kommentarer

Populære opslag