Planer og prioriteringer version jeg-er-holdt-op-med-at-tælle

Man har et standpunkt, til man tager et andet, og som jeg skrev i går, har jeg besluttet, at Selmas og jeg også skal lave freestyle sammen, og vi hygger os allerede med at træne på nogle af alle de mange nye ting, hun skal lære til sit FS1 program.

Planer og prioriteringer er dynamiske, og der er ingen, der siger, at de ikke kan og må ændre sig - heldigvis da!

Problemet er bare, at det er sjældent, der sådan for alvor fravælges noget. Der er langt flere tilvalg - den del er jeg meget bedre til...


Det kan jeg vist ikke sige mig fri for at efterleve


For Mollys vedkommende har tingene ikke ændret sig. Og dog... Jeg har længe "truet med" at melde hende til rally, fordi jeg har brug for, at vi også har noget træning, der ikke betyder så meget og bare er for sjov. Og nu har jeg gjort det: I midten af august starter vi til rally hos Du og din HUND.
Nu er jeg spændt på, hvor længe jeg kan holde det på det niveau... Der gik nemlig ikke lang tid, før jeg så, at Sydkystens Hundeskole havde slået deres rallyinstruktøruddannelse op, og jeg tænkte, at det var en kærkommen lejlighed til at komme godt ind i stoffet lige fra starten, så den starter jeg på til september.

Men ellers ser det ud, som det "plejer" for Mollys vedkommende med HTM´en som topprioritet (og 3 planlagte konkurrencer i august-september) skarpt efterfulgt af nose work på anden pladsen (planen er mindst én officiel konkurrence i andet halvår af 2017)
Schweissspor har Molly ikke haft fornøjelsen af længe, men det er også planen, at det genoptages i efteråret, dog bare på aktiverings-/hyggeplan.

For Selmas vedkommende er der sket lidt ændringer: HTM´en er kommet ind, og et realistisk bud er, at den kommer til at indtage første pladsen inden længe (også hun er tilmeldt de samme 3 konkurrencer som Molly) igen skarpt forfulgt af nose worken (Jeg satser også på endnu en officiel prøve i andet halvår af 2017, men bliver der kun plads til en, prioriteres Molly)
Derudover er der jagt- og retrievertræningen, som der også skal være plads til. Jagttræningen foregår stadig hos Du og din HUND, og jeg satser på, at vi fortsætter der et godt stykke tid. Derudover er der træning i DRK, og selvom jeg p.t. ikke er tilmeldt hold der, er det noget, der er på tegnebrættet, når det rette hold dukker op. Indtil da vil jeg glæde mig helt enormt meget til træningsweekend i regionen med Thomas Stokke den første weekend i august. (Brugsprøven er ikke planlagt, men det er planen, at den skal hjem i 2017)
Scweisssporet har ligget stille længe. Det har det af flere årsager... Jeg besluttede, at Selma og jeg ikke skulle stille op til UHM i vildtspor 2017 som planlagt, og jeg havde brug for en kort pause. Det skulle dog vise sig, at det blev til en længere og ufrivillig pause, da jeg pga to forstuvede ankler i hhv maj og juni stadig ikke kan gå på ujævnt underlag. Men sporet skal uden tvivl genoptages! (På et eller andet tidspunkt skal 1.præmien på 400 m/20timers sporet da også i hus, men det har vi nu ikke travlt med.)

På HTM og nose workfronten er der planlagt en del kurser, men jeg ved endnu ikke, hvem der kommer til at deltage i hvad.

Både Molly og Selmas skal jeg i den kommende sæson gå på (hvert sit) HTM/FS-hold hos Anja med, og til oktober skal jeg på weekendkursus med Monika Olsovska og Alexandra Vavrová fra Slovenien, men jeg har endnu ikke besluttet, om det bliver med Molly eller Selma.

På nose work fronten står den i august på 2 x ½ dages kursus med Iben Krarup Pedersen fra Minddog.dk, så der får begge tøser lov at være med. Derudover skal jeg på 3 dages kursus med Britt og Helena fra Sverige gennem Nicedog til oktober, og i 2018 er der også allerede planlagt flere nose workkurser, bl.a. med Adam Hübinette.

Nu er planer og prioriteringer på plads - for nu i hvert fald - så næste step er at få lavet en træningsplan for HTM´en, som vi skal i skarp træning med! Men det bliver ikke i dag...

Kommentarer

  1. Planer og prioriteringer er dynamiske størrelser - dejlig læsning 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er de heldigvis - det er vi vist flere, der er glade for ;-)
      Tak skal du have :-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag