Hund i Fokus - HTM

I weekenden blev der afholdt "Hund i Fokus" i Vejen, og vi skulle deltage begge dage: Lørdag stod den på HTM og søndag på Nose Work.

Vi stod tidligt op - meget tidligt! Og kl.5.15 var vi ude for at gå morgentur, inden vi sad i bilen med snuderne mod Vejen kl.5.40.


Luftning klokken meget tidligt

Afgang klokken meget tidligt


Vel ankommet til Vejen i god tid fik jeg sat telt og bure op - vores lille colour camp, som mange kommenterede, hvad farverne angår.


Vores colourcamp


Jeg var utrolig glad for at være kommet i så god tid, at jeg havde tid til både at sætte op i god ro og orden, pakke alt ud, gøre kostumer klar, lufte osv helt uden stress eller tidspres.

Jeg var klar over, at det ville blive en svær ring for Molly, og det var det også, men hun klarede det efter omstændighederne rigtig fint, og vores præstation rakte til en 2.plads og 4 Q-point. Det betyder, at vi nu har 19, og at vi om 3 point bliver smidt ud af klassen, hvilket jeg er temmelig ambivalent omkring.


Foto: Emmy Simonsen


Derudover fik vi jo så yderligere 4 point, og Molly blev dermed "Årets FS hund kl.2" med i alt 14 point.


Årets hund freestyle klasse 2


Selma stillede op i FS1, men det var svært, meget svært for hende - græsset duftede ualmindelig dejligt, og der skete SÅ mange spændende ting! Men hun var glad hele vejen igennem, så jeg er sikker på, det var en superfin oplevelse for hende.
Jeg var dog rigtig glad for, at vi også skulle ind i træningsklassen, så jeg havde mulighed for at belønne hende i ringen, og det gik superfint!

Det bliver ikke til næste konkurrence, da jeg også er inviteret som dommer der, men jeg skal afgjort til at benytte mig meget mere af muligheden for at stille op i træningsklassen og dermed belønne i ringen, og det gælder for begge tøserne.

Efter en lang, men god og hyggelig, dag begav vi os hjemad med med et lille pitstop ved Korsør, hvor tøserne fik sig en belønningsbadetur.




Kommentarer

Populære opslag