Hund i Fokus - Nose Work

Søndag stod vi igen tidligt op for at køre til "Hund i Fokus" i Vejen - denne gang var det dog kun Molly og jeg, og da vi ikke skulle stille telt og bure op, kunne vi vente en time længere, før vi kørte. Altså satte vi 6.30 kursen mod Vejen og Mollys første officielle Nose Workkonkurrence.

Igen kom jeg i god tid, så aflevering af bog, registrering og luftning foregik i ro og fred, så alt var godt.

Efter velkomst og banegennemgang, der foregik i solskin og god stemning, hentede vi hundene, og vi blev placeret i vores grupper på vores ventearealer.

Molly og jeg var nummer 1 i vores gruppe, og vi lagde ud med beholder- og indesøg.


Beholdersøg

Indesøg


Begge dele gik rigtig godt, og Viv, der var dommer, havde ingen kommentarer udover, at det var superfint arbejde.


Vi græsser lidt mellem søgene


Da hele vores gruppe havde været igennem de to søg, og den anden gruppe havde været igennem køretøjs- og udesøg, byttede vi, og Molly og jeg var igen først på.

Køretøjssøget gik fint, mens vi fik en fejlmarkering på udesøget - ærgerligt, men jeg ved godt, hvorfor Molly markerede, som hun gjorde, og uanset hvad, så var jeg yderst tilfreds med vores indsats.
Faktisk vil jeg gå så langt som til at sige, at jeg synes, vi var sk*degode! Vi var begge trætte efter en hård weekend, men vi var begge glade og arbejdede koncentreret og med godt humør.


Køretøjssøg

Udesøg

Udesøg


Ved præmieoverrækkelsen viste det sig, at vi havde bestået med 75 point og 2 fejl, hvilket gav også en 2.præmie - det var der ikke noget overraskende i.
Hvad der dog var overraskende var, at Molly var hurtigst i indesøget, hvilket gav os en 1.plads OG titlen HIF17 NW1I. Derudover var hun næsthurtigst i køretøjssøget, hvilket indbragte en 2.plads.
Den præstation kan man da hun være glad for og stolt over!

De indkassede DKK præmiebeviser blev indløst og ombyttet til en masse lækre tørrede kaninører med pels.

Selvom det havde været en lang og hård weekend, blev jeg og så NW2 for læringens skyld, og det var da også både hyggeligt og lærerigt.


Dygtigste Mollymusen

Kommentarer

Populære opslag