Freestyle, Nose Work, fødselsdag, gode snakke og reflektioner

Dagen i dag startede med 2 timers træning med tøserne i Undinehallen - jeg havde ikke troet, jeg ville få brugt to fulde timer, men tiden fløj af sted, og jeg kunne sagtens have brugt mere.

Efter lidt opvarmning startede jeg med at gå programmet til musik med Selma nogle gange, hvorefter jeg gik det 8-10 gange til musik og uden Selma - det begynder uden tvivl at falde på plads. Mere om det om lidt...




Derefter samme tur med Molly, dog ikke samme antal repetitioner - der er trods alt stor forskel på knapt 1½ minut og 4 minutter, og der er en del flere huller i Mollys program, både mht indlæring og mht selve programmet. Men også her begynder det uden tvivl at tage form, og vi fik taget hul på indlæring af en af de nye øvelser.




Vi sluttede af med lidt Nose Work: Et enkelt beholdersøg og et indesøg - begge med en enkelt lavendel kilde.

Jeg ville prøve beholdersøg med pizzabakker for at se, hvor vi er med den slags. Molly gik hen over, som i trådte på, alle de flade af dem og markerede med en pote (sammen med snuden), mens Selma vist fik trådt på en enkelt, men ved et uheld.
Konklusionen blev, at de sagtens kan håndtere calzonekasserne, at Selma tildels kan håndtere de flade kasser, mens Molly ikke kan!


Beholdersøg


Indesøget klarede de begge superflot, mens jeg holdt mig på afstand. De gik begge målrettet mod væggen til venstre, tog den fra en anden af, slog ud ved kilden og arbejdede sig flot ind på den.


Kilden i indesøget var placeret ovenpå kontakten

Selma markerer kilden


En virkelig fed og effektiv træning med de bedste sortlinger!




Eftermiddagen og det første af aftenen blev brugt på en fantastisk hyggelig fødselsdag i skønt selskab, og den bød også på endnu en rigtig god snak med Liv om mål, prioriteringer og det kommende HTM/FS-konkurrenceår.

Meget belejligt kom der her senere på aftenen et opslag fra Anja i vores HTM/FS-gruppe som forberedelse til vores træning på mandag. Her blev vi, som i Mollys gruppe, bedt om at fortælle, hvad vi gerne vil have fokus på til mandagens træning, hvilke forberedelser vi har gjort, og hvad vores mål for 2018 er. Det var ikke præcis det, Liv og jeg havde talt om, men vores snak gjorde det nemmere at svare på Anjas spørgsmål:

"Forberedelser: Med nyt program in the making har jeg gjort en del forberedelser i forhold til kostume, rekvisit og selve programmet. Jeg har i dag gået programmet en del gange til musik og uden Selma, og jeg er ved at være på plads med programmet, synes jeg. Jeg har gået til musik med Selma en del gange også, og jeg synes, det føles rigtigt med både tema og tempo.

Jeg vil gerne bruge tiden på at få programmet helt på plads - der er nogle øvelser, Selma endnu ikke kan, men det tænker jeg, vi får styr på i løbet af de næste par mdr, så vi er klar til første konkurrence. Selve programmet har absolut topprioritet, men hvis vi når det, vil jeg gerne kigge på fokus og motivation - det at glæde sig til næste øvelse og bruge intensiteten konstruktivt og kontrolleret.

Målet for 2018 er at lære hinanden at kende i ringen og at få et fedt program, vi kan bygge videre på i klasse 2, som jeg satser på, vi er klar til på et eller andet tidspunkt i anden halvdel af 2018."



I morgen står den på Nose Workdommermøde på Fyn - jeg glæder mig!!!
Det ender vist med at blive en rigtig god weekend!

Kommentarer

Populære opslag