Kan man andet end elske Nose Work?!

Her til formiddag havde jeg booket Undinehallen en ekstra time, så Aino, pletterne og jeg mødtes til et par timers Nose Worktræning.

Stakkels understimulerede Selma trængte i dén grad til at få brugt hovedet, jeg har stadig ingen programmer at træne (ok, måske kunne jeg i teorien finde på noget at træne), og Selma skal stadig holde sig en lille smule i ro, så valget faldt på Nose Work i dag - med fokus på beholdersøg og et par enkelte indesøg.

Indesøgene var med tætte kilder, og nogle af dem høje (det højeste omkring 170 cm).


Tætte og høje kilder

Molly markerer den næsthøjeste

Tætte kilder


Både Molly og Selma klarede det supergodt, og jeg var overrasket over, at de relativt nemt kunne lokalisere alle fire i det første søg - også det helt høje fandt de begge to. De var begge så ivrige, at de hoppede på bagbenene og forsøgte at komme helt op - det skal vi lige have arbejdet lidt med...


Beholdersøg med bøger

Beholdersøg med kasser

Beholdersøg med plastbøtter

Beholdersøg med trisser fra paracord

Minimyre venter på mere


De fire forskellige beholdersøg gik også rigtig fint, og selvom de fandt alt, kan jeg godt se, at det er bøger, vi skal have lidt fokus på.


Fællesfoto: One big, happy nose working family


Det var superfedt at få trænet Nose Work med tøserne, og specielt Selma, der trængte til at få brugt hovedet.
Der var ikke samme systematik og struktur på tøsernes søg, som der plejer at være, hvilket formentlig skyldes en kombination af løbetid, understimulering og manglende afkrudtning (ingen af dem har løbet løs i snart 14 dage pga fyrværkeri, og nu løbetid og operation), men derfor gjorde de det nu superfint alligevel, og jeg er meget tilfreds med vores fælles præstation.
Og Lillefisen, hun blev helt i følge planen ganske træt.


Flad og glad

Kommentarer

Populære opslag