Jeg er fan af ferie!

Feriedag nummer to blev delvist brugt som den første, og vi lagde ud med 3 timers nose work i Undinehallen sammen med Aino, Nemo og Saga.

Vi lagde ud med 6 forskellige beholdersøg med hhv slikbøtter, IKEA-bøtter, fiskebøtter, paracordruller, glasflasker og bøger.
Mine generelle observationer fra beholdersøgene var følgende:
  • Selma var knivskarp, og hun havde en rigtig fin systematik, som kommer helt af sig selv - jeg behøver ikke styre det.
  • Molly var i dén grad i hopla, og hun var langt bedre end i går. Hun klarede det også rigtig fint, men hun har ikke samme systematik som Selma, så her skal jeg huske, at jeg skal ind og hjælpe med strukturen og systematikken. Derudover skal jeg passe på med poter, som pludselig er blevet et issue.







Derefter lavede vi ét stort indesøg med i alt 9 kilder. Der var 1 i midten, placeret på en stol, og der var 8 placeret på hhv vægge og reol, hhv ret høje og helt lave.
Mine observationer fra det søg var følgende:
  • Fælles for Molly og Selma var, at de ikke tog alle 9 kilder, men det var heller ikke mit primære fokus i det søg. Vi søgte uden line, og mit fokus var på at holde en struktur og en systematik i søget, hvilket lykkedes rigtig godt. Vi startede langs muren og gik venstre om. Da de fik færten af kilden på stolen i midten, var de på vej ind, men jeg bad dem komme retur og fortsætte søget ude i kanten, hvilket de begge gjorde superfint. 
  • Ved de to høje kilder (ca.160 cm) så jeg samme adfærd som i går, og de udredte dem begge helt fantastisk og uden frustrationsadfærd.
  • De helt lave kilder sprang de begge to over, så dem skal der fokus på igen!

Efter træningen gik vi en tur i smukke omgivelser. Hundene nød at strække ud, snuse og bade, mens vi nød det flotte vejr.


Fire venner på tur


Kun Selmas skade kunne jeg godt have undværet. På vej tilbage til bilen, så jeg, at der løb blod ned ad hendes ene forben. Da vi kom tilbage til bilen, og de havde fået deres dækkener på, fik vi undersøgt og renset skaden, der viste sig at være en flænge i den øverste trædepude. Efter rensning, ro og hvile ser det fint ud, og Selma virker ikke generet af det.

Efter en tur hos frisøren gik jeg hjem og bagte pandekager i anledning af den internationale pandekagedag, mens jeg planlagde morgendagens kager.



Kommentarer

Populære opslag