Nose Work med masser af gode informationer

Onsdag aften var sidste gang på nose workholdet hos Lonni, og denne gang var vi ved DKK i Solrød.

Selve træningen gik ikke specielt godt, men jeg fik en masse information, og jeg ved, hvorfor den ikke gik godt, så det var alligevel en topfed og udbytterig aften - jeg elsker den information, jeg får ud af fejl i træningen eller bare mindre succesfuld træning.

Lonni havde som vanligt sat en masse forskellige søg op, så der var rigeligt at gå i gang med.
Min egen rækkefølge sagde, at jeg skulle starte med Selma. Det gjorde jeg i de to indesøg, hvoraf det ene var på lageret på egen hånd og med 3 kendte kilder, og det andet var bemandet af Lonni og med 3 ukendte kilder.
Selma var, som forventet, ikke meget for at gå ind ad døren, da der er en kældertrappe som den første. Jeg fik hende ind, men hun var - igen som ventet - påvirket af transporten til søgeområdet.
Selve søgeområdet havde hun ingen problemer med at være i, og hun var i dén grad fast besluttet på at finde alle kilderne!! Hun hoppede op på en palle med papkasser, som mildest talt ikke var helt sikker at stå på for sådan en lille tornado, men ikke desto mindre var hun oppe flere gange, og lod sig ikke påvirke synderlig af at jeg holdt fast i selen.


Hvordan kommer jeg tættere på kilden??

Jeg må op!!


Derefter var der yderligere en transport op ad en trappe på vej til det bemandede søg med Lonni. Det klarede hun dog en anelse bedre end den første.
Ikke desto mindre bar søget hos Lonni præg af, at hun syntes, det var svært at komme til og fra de to søg. Hun arbejdede fint, bevares, men efter at have været presset på den måde, reagerer Selma ved at blive noget mere hektisk og dermed mindre koncentreret.

Det var en virkelig god information til mig!! Jeg havde mine antagelser, og det kom ikke spor bag på mig, at jeg så, hvad jeg gjorde, men det var egentlig rart at få bekræftet, at vores oplevelser i Sorø med al sandsynlighed hang sammen med miljøet - præcis som antaget.
Udover at det naturligvis er rart at få bekræftet sine teorier, er det også fedt at få bøjet i neon, hvad det er, der virkelig skal trænes på, for det ER en stor udfordring for både Molly og Selma. Men svært at få trænet uden adgang til de "farlige" områder.

Udendørs var der en del forskellige beholdersøg, et par udesøg og et enkelt køretøjssøg - dem vil jeg ikke gå yderligere ind i, udover at konkludere, at de første søg efter indesøgene tydeligt bare præg af en presset Selma, mens de sidste viste en Selma, der havde rystet oplevelsen af sig. Og dét er bestemt også fedt at se, at hun er i stand til det!

Selma blev sat i bilen, og det var så her, fårene blev skilt fra bukkene... Vi var nogen (vi nævner ingen navne, vel Paul?), der trænede videre, mens andre gik indenfor til kaffepause...

Det var Mollys tur, så kaffen blev droppet til fordel for at nå nogle flere søg. Molly og jeg gjorde det i omvendt rækkefølge, så vi startede ude for at gå ind til sidst.


Den er her!!


Da Molly skulle indenfor, oplevede jeg det samme: Hun ville heller ikke med ind! Hun var faktisk sværere at overtale, men da hun kom ind, var hun mere tryg, end Selma var.
Egentlig er billedet det samme, udfordringerne er de samme, og vi skal træne på det samme som med Selma - igen var det fedt at få bekræftet, at vores oplevelser i Sorø formentlig også der hang sammen med miljøet som antaget.


Molly på lageret


Vi tager arbejdstøjet på og prøver at finde nogle farlige steder at træne, og vi glæder os!!!

Kommentarer

Populære opslag