Selvudnævnte vindere - om NW2 debut

I går og i dag har DKK afholdt nose workprøver - NW1 i går, hvor jeg var dommer på ude- og køretøjssøget (i snestorm), og NW2 i dag, hvor Selma og jeg debuterede i klassen.

Mit mål for debut i NW2, som jeg definerede forleden dag efter træning, var helt klart: Det er fuldstændig lige meget, hvor meget eller hvor lidt vi finder! Vi skal ind og have det sjovt, og vi skal begge kunne være tilstede i søgene uden at køre op, men i stedet bevare roen og fokus på opgaven.

Da vi i morges inden afgang gik tur, var det med en blanding af spænding og nervøsitet, men også glæde, og vi nød en kold, men smuk tur, hvor Selma fik krudtet af.


Lille miss Funny Face


Vel ankommet til DKK i Solrød fik jeg afleveret resultatbogen, inden jeg gik en lille tur med Selma, gjorde hendes udstyr klar og blev klar til banegennemgang.

Vi startede med inde- og beholdersøget, og da jeg fandt ud af, at begge lå på første salen og indbefattede både glatte gulve og trapper, blev nervøsiteten ikke mindre.
Ude- og køretøjssøget lå ovre ved skolen, og efter vi havde set de arealer, skulle Selma og jeg starte som nummer 1 i vores gruppe, der startede inde.

Jeg var vanvittigt nervøs, fordi jeg vidste, det ville blive svært for Selma med både trapper og glatte gulve, og det endte da også med, at jeg bar hende op ad trapperne. Både hun og jeg var noget påvirkede af det, da vi gik til start i beholdersøget, men jeg fik trukket vejret godt ned i maven, og satte Selma i søg. Hendes søg var påvirket af transporten og var noget hektisk, men jeg bevarede roen, og efter 1½ omgang havde hun fundet de to kilder, der var placeret i calzoneæsker i en rundkreds. Wauw, det havde jeg ikke regnet med!!


Beholdersøget


Indesøget lå i umiddelbar forlængelse af beholdersøget og indbefattede et rum og en trapperepos inkl trapper. Som ventet syntes Selma ikke, det var sjovt at komme lige ud til en trappenedgang, så jeg satte hende i gang, skærmede for trapperne og ledte hende ind i rummet. Her fandt og markerede hun en kilde i en rille midt på et bord - hun hoppede op et par gange forskellige steder, hun gik videre, men kredsede, så jeg bad hende prøve fra en anden vinkel, og der blev jeg sikker på, at hun pegede ind mod midten af bordet, så jeg markerede fundet, der var korrekt. Her valgte jeg at melde færdig, da hun havde klaret det så flot, og jeg ville gerne afslutte, inden hun igen blev påvirket af trapperne. Trapperne tog hun selv ned, og jeg var ved at revne af stolthed, da vi kom ud fra de to søg - hold nu op, hvor havde Selma været sej, og hvor havde hun arbejdet godt. Samtidig var jeg stolt over at have hold fast i mine mål om at bevare roen og støtte Selma.


Trappen ned

Bordet med kilden i revnen i midten


Efter pause/holdledertjans og frokost var det igen tid til at søge, denne gang ude- og køretøjssøget.
Da vi startede ved udesøget, var nervøsiteten faldet, og jeg sendte Selma ind i søget med ro i maven. Hun søgte uden line og arbejdede superflot, fokuseret og koncentreret. Hun havde fat i noget et par gange, men kunne ikke lokalisere nogle af kilderne, og markerede til sidst på forstyrrelsesduft med kat!!
Igen havde jeg holdt hovedet koldt og hjalp Selma så godt, jeg kunne, og hun arbejdede virkelig flot, og jeg var meget tilfreds med hendes arbejde.




Næste og sidste søg var køretøjssøget, hvor hun fandt og markerede en kilde, søgte videre, hoppede over trailerarmen og satte poter på et par gange, og da jeg var sikker på, at hun havde været rundt på både bil og trailer mere end 1 gang, valgte jeg at færdigmelde og stoppe søget - igen et søg, der til fulde levede op til dagens målsætning.




Efter endte søg kunne jeg gøre status, og det var i allerhøjeste grad med glæde, jeg kunne konstatere, at alle dagens mål til fulde var blevet opfyldt, og Selma havde været SÅ sej og havde arbejdet SÅ flot! Det havde virkelig været en fantastisk debut, og på det tidspunkt kårede jeg os selv til vindere!
Vi kunne ikke have gjort det bedre, og det var mere end godt nok!
En hurtig sammentælling viste, at vi som bonus havde fundet 4 ud af 8 søg, og ved præmieoverrækkelsen viste det sig til min store overraskelse, at vi blev nummer 10 ud af 29 og havde bestået med 50 point og dermed en 3.præmiering.

Efter en tur til standen med Selma, Aino og Nemo kørte vi hjem som selvudnævnte vindere, og vi glæder os til at komme igen i klasse 2 om godt 2 uger på Garbogaard.


Lille trætling slapper af hos Camille

Kommentarer

Populære opslag