Vi er SÅ klar til sæsonstart

I morgen tager vi hul på årets HTM/Freestyle konkurrencesæson, og jeg GLÆDER MIG!!!

Jeg glæder mig til at mærke stemningen, jeg glæder mig til at komme i ringen med tøserne, jeg glæder mig til det gode selskab, jeg glæder mig til at dømme, jeg glæder mig til at glædes med alle andre, jeg glæder mig til at se en masse godt hundearbejde, jeg glæder mig til at grine, jeg glæder mig til at hygge, jeg glæder mig kort sagt til at komme til HTM-konkurrence med alt, hvad det indebærer.

Apropos at glæde sig til at komme i ringen med tøserne, fik det op for mig i går, at det er lykkes mig at have fokus, hvor jeg gerne vil have det, og dét var en fed erkendelse!

Da jeg i sin tid tilmeldte Molly til titelprøven, var det bl.a. for at have noget at fokusere på, som bare var for sjov - ikke at freestyle ikke er for sjov, for det er det er det bestemt, men det er mere "for alvor-for sjov", forstået på den måde, at det er det, der virkelig betyder noget for mig, mens titelprøven mere er et lille hyggeprojekt på sidelinjen.

Det er ikke mange uger siden, jeg havde svært ved at finde det rigtige fokus, for blot 1½ uge siden fik jeg mine planer og mål for i morgen på plads, og så sent som i lørdags mærkede jeg, hvad jeg skal have fokus på, og i går fik det op for mig, at mit fokus er det rette sted, og at min tilmelding til titelprøven har haft præcis den effekt, jeg håbede på:
I løbet af den sidste uge har jeg udelukkende fokuseret på titelprøven, og det er den, der er gået hen og blevet det vigtige og det seriøse i morgen. Mit fokus på at skulle præstere er blevet kanaliseret over i titelprøven, og mit fokus på træning, på at blive tryg og på at nyde, er der nu på en helt anden måde blevet plads til i freestylen. Dermed ikke sagt, at vi ikke skal have det sjovt med titelprøven, for det skal vi, og der er stadig øvelser, der måske, måske ikke lykkes, og det er fint, men jeg har lagt presset fra mig, og jeg glæder mig til ren træning og sjov i freestylen.

Jeg har ikke trænet på hverken programmerne eller delelementerne hele ugen, jeg har ikke været i hallen hele ugen, Selmas halsbånd er ikke færdigt, vi skal stille i officielle klasser om 14 dage, og vi er stadig ikke klar, men det er lige meget! Det er fuldstændig lige meget!! Ikke som i at det hele er ligegyldigt, men alle de detaljer er lige meget lige nu, og det eneste, vi har travlt med, er at have det sjovt - resten skal nok komme, når tid er.

Jeg glædede mig i forvejen, men nu glæder jeg mig endnu mere! Faktisk så meget, at huskelisten allerede blev skrevet forleden dag, planen for i morgen tidlig er lagt, og alarmen er allerede nu sat til kl.5.30.

I eftermiddag og i aften skal vi hygge os, nyde sneen, pakke bilen og lade op til i morgen.



Planerne for i aften...


Kommentarer

Populære opslag