We did it!!! Om brugsprøven

Brugsprøven havde jeg i starten af 2017 en plan om, skulle i hus i første halvdel af 2017. Det indså jeg, ikke var muligt, så målet blev at få den i hus i anden halvdel af 2017.
Planer og prioriteringer ændrede sig, så jeg jeg havde ikke mulighed for at deltage, når der blev slået en brugsprøve op, fordi der var andre ting, der lå højere på prioriteringslisten, og jeg havde derfor slået mig til tåls med, at det måtte blive i løbet af 2018.
For ganske kort tid siden fandt jeg ud af, at der i går var brugsprøve i forbindelse med DRK Midtsjællands juleskue i Store Merløse, OG at der samtidig var et hul i kalenderen, så jeg tilmeldte os, trods manglende træning på de primære elementer det sidste stykke tid. Målet var stadig at få prøven i hus i løbet af 2018, hvis vi ikke bestod, for ærlig talt var jeg noget i tvivl om, hvorvidt det ville lykkes.

Det viste sig dog heldigvis, at den intensive brush-up til jagttræning i torsdags samt min træning samme morgen gav pote, og den sejeste lille Minimyre bestod brugsprøven - jeg var så glad, at jeg gik fra banen uden at få at vide, hvor mange point, dommeren havde trukket i fri ved fod-delen... Men pyt også med det - vi bestod!!! Og fik dermed prøven i hus i 2017, som oprindeligt var målet.

Jeg var rystende nervøs, inden vi skulle op, og Selma syntes, græsset duftede helt fantastisk, så jeg var godt nervøs for lineføringen og jagtfoden, som vi skulle starte med...
Vi lagde ud med de 25 meter lineføring, som gik ok, ikke imponerende, men ok. Dernæst 75 meters jagtfod inkl to vendinger mod højre, og som dommeren sagde, så var Selma noget "løs" i den del, hvilket han havde fuldstændig ret i!
Næste del var at sætte hende af, gå 50 meter fra, vende om, stå stille og fløjte hende ind på dommerens signal - det gik fuldstændig efter bogen, og hun var snorlige!
Derefter apportering: Selma blev sat af, linen blev taget af, hun skulle blive siddende og først hente på mit signal, som jeg måtte give, når dommeren prikkede mig på skulderen. Også den del var snorlige og sad fuldstændig perfekt i skabet - lige ud, lige hjem og smuk aflevering til hånd i fuldstændig ro. Så perfekt!
Skuddet, der blev afgivet til sidst, reagerede hun heller ikke på, og dommeren ønskede tillykke med bestået brugsprøve. 


Sejeste lille myre

Dig og mig - allerbedste SuperSelma

Vi gjorde det!!


Hvad planen er med jagttræning nu, har jeg ikke besluttet, lige nu svæver jeg bare på en lille, lilla sky og er så stolt af min lille myre.

Kommentarer

Populære opslag